You Paddled Your Own Canoe :)


Ne zamandır yazmadığımı ve seninle ilgili harika bir anektodu atladığımı farkettim. Fırsat bulmuşken hemen yazmak istiyorum. JRR'da ikinci senen ve bu sene SK'sin yani anaokulunda senior'sun. Ancak bu senin Juniour'kenki tavırlarından farklı bir şey geliştirmen gerektiği anlamına gelmedi ve sen hala empatisi yüksek, yardımcı ve belki biraz fazla başkalarının ne düşündüğünü önemseyen hassas bir çocuksun. 

Bir süre sınıf arkadaşlarından birinin sana ve diğer sınıf arkadaşlarına yaptığı sözel ve fiziksel şiddet eylemlerinden bahsettin. Okula gitmek istemediğin günler, after school'da neden bu kadar hassas olduğunu anlayamadığımız günler oldu. Sabahları okul yolunda seni yoklarken ufak ufak sana ve bazen de sınıf arkadaşlarına yanlış hareketlerde bulunduğu için seni çok negatif etkilediğini farkettiğim bir arkadaş hikayesi anlatmaya başladın. Öğretmenine de güvendiğimden durumun doğru iletişimle kontrol altında olabileceğini düşündüm. Sınıf öğretmenin hem akıllı hem de tecrübeli bir kadın. Dolayısıyla o noktada durumun kontrolden çıkacağına dair bir endişem yoktu ancak aynı çocukla 'before ve after school'da da birlikte olduğun için ve burda eğitim sistemi Türkiye'den farklı olarak ebeveynlerin müdahalesine bağlı ilerlemediğinden (ve before after school öğretmenlerin yeterince tecrübeli olmadığından) ben de olaya nasıl müdahil olmam gerektiğini, hangi noktada durumu senin kontrolüne, hangi noktada gözetmenlere bırakmam gerektiğini bilemedim. Ama bir şey oldu...

Bir gün akşam eve gelirken anlatmaya başladın. Sana zorbalık eden arkadaşının annesi akşam çocuğunu almaya benden önce gelmiş ve onu bahçede görünce ona oğlunun sana ve diğerlerine neler yaptığını anlatmışsın. Annesi oğluna bunlar doğru mu diye sormuş ve doğru anlayınca da nedenini gerçek bir cevap ister gibi oğlundan talep etmiş. 

Sınıf öğretmenin Ms Baker okulun en iyisi ve bu konuda bizimle henüz paylaşmadığın bir hassasiyetin olduğunu farkedip kendini güvende hissetmek için sınıfa gitmeden önce kesinlikle öğretmenini görmek istediğini söylediğin gün endişelerini paylaştığında, sınıf öğretmeninin hiç düşünmeden söylediği gibi 'hiçkimsenin hiçbir nedenle sabahları okula gitme hevesini kaybetmesini istemeyiz' ve sen bu hakkını korumak için çok direkt ve çok sonuç odaklı bir çözümü çok doğaçlama bir şekilde kendin buldun. 

Bu konuda sana çok büyük bir tezahürat etmedim çünkü diğer türlü her sorunu anne ve babalarla çözmek isteyebileceğini düşündüm ve bu konuda hiçbir yorum yapmadım. 

Ama çok açık bir şekilde buradan itiraf etmek istiyorum ki gerçekten seninle bu konuda bulduğun çözüm için her şeyden ayrı olarak ayrıca gurur duyuyorum. 

Burda eğitim sistemi bu tarz sorunları ailelere taşıyor mu ondan bile emin değilim ama sen bu sorunu en çözme ihtimali yüksek olan kişiye durumu bizzat kendin çok doğal bir şekilde taşıdın ve bence bu sorunu çözmek için çok iyi bir yöntemdi. Seni tebrik ederim. 

Not: ben bu blogu yazarken sürekli yanıma gelip yeni tutkun olan Terraria ile ilgili bir şeyler anlatıyorsun ve bence ben ilgilenmediğim için de biraz mutsuzsun)

Not 2: Bu senenin fotoğraflarını sipariş verdim, annane ve babannene yollamak ve kendi arşivimde tutmak için ama taslak olarak gelen versiyonları da bu yazıya ekliyorum. Çünkü çok tatlısın :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar